CookTa

Almaleves

2013. augusztus 24. 15:21 - ko123la

Valamilyen nagyon más levesre vágytam, mint amit szoktunk főzni, ez új volt, jó volt, máskor is jöhet.

Hozzávalók:
- 5 közepes alma (~70 dkg?, ennyi volt itthon)
- fél citrom
- 2 dl tejföl (megint laktózmentes)
- 1 dl tejszín (ez is mentes)
- 2 dkg liszt
- 6-8 dkg cukor
- 2-3 evőkanál citromlé
- 1 csipet só
- fahéj, szegfűszeg

Elkészítés:
A hámozott és vékony szeletekre vágott almát hideg vízben tettem fel, a darabokra vágott citrommal, egy nagyobb darab egybe fahéjjal, 3 db szegfűszeggel, a citromlével, a cukorral, és egy csipet sóval. Lényegében puha volt, amikorra felforrt, onnantól csak egy kis időt kapott. Közben ízesítgettem, az első körben mind a cukor, mind a citrom kevés volt benne, még tettem bele. Utána rögtön be is habartam. A sűrítéshez a lisztet elkevertem a tejföllel és tejszínnel, kivettem egy kis levet és az alma mondjuk ötödét, turmixban összedolgoztam, és ment a levesbe. Ezzel is összeforraltam, és kész is lett. Jó hidegre kihűtve finom lett.

Szólj hozzá!
Címkék: alma tejszín

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr545474803

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása