CookTa

Sütőben sült pisztráng

2013. november 23. 22:02 - ko123la

Mostanában kezdtek friss pisztrángot hozni hozzánk a Lidlbe, gondoltam, hogy leteszteljük, meg különben is, lassan szezonja van a halnak. A fő ok az volt, hogy ez tűnt egy fáradt hétvége előtti pénteken a legegyszerűbb olyan kajának a boltban, amivel alig kell dolgozni, de mégis elég különleges eredményt tud adni.
Amikor másnap a kezembe vettem, már éreztem, hogy jó választás volt. Tökéletesen friss volt, öröm volt vele dolgozni. Tudom, hogy alapban nem így szokták elkészíteni, legközelebb én is szokványos paprikás lisztes bundában fogom serpenyőben kisütni, de most még ehhez sem volt erőm. És tudom, hogy sokaknak nagyon kívánna valami zöldfűszert, de ezt a fajta sütőben sült halat én natúrban szeretem.

20131116_134600_small.jpg

Hozzávalók:
- fejenként 1 pisztráng (+ egy pár db tartaléknak a nagyevőknek, kamaszveszély van)
- citrom, fokhagyma, só, bors

Elkészítés:
Itt a lényeg, pár lépés, és kész. A halakat megmosom, citromlével kívül-belül meghintem, és hagyom állni egy jó félórát. Utána só-bors gazdagon, a hasukba egy-egy szelet citrom és halanként egy gerezd fokhagyma laposan félbevágva. Teflontepsibe fektetem, és olívaolajjal egy kicsit bevonom. Ennyi, 30 percet sül 180 fokon. Ennyi idő alatt teljesen átsül, a bőre ropogós, de egyáltalán nem szárad ki. Majonézes krumplisalátával tálaltuk, az érzékeny lelkűek kedvéért a fejét még a tányérra kerülés előtt levettem.

20131116_134532_small.jpg

Szólj hozzá!
Címkék: pisztráng hal

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr975653036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása