CookTa

Csíkos szelet

2016. január 16. 17:31 - ko123la

Miután egy kedves jóbarátnál a vacsora koronájaként kaptunk ilyet, tőlük kértük el, eredetileg valószínűleg egy régi Nők Lapja volt a forrás. Ez annyira persze nem érdekes, mint az, hogy mi lesz a befektetett munka gyümölcse. Mondjuk befektetés tényleg van, mert négy külön lap és a krém készítése az ára annak, hogy ilyen különleges eredménye legyen, de egyértelmű, hogy érdemes foglalkozni vele. A cukrászságom és a lelkesedésem határait feszegette, de vasárnap délután volt kedvem hozzá. Mivel jót tesz neki, ha áll a hűtőben, és összeérnek az ízek, legközelebb délelőtti programpontnak veszem fel, mert nem akarom újra felvállalni a folyamatos esti harcot, amivel meg kellett védenem addig, amíg késznek ítélhettük. De a lényeg, ha nem is lett olyan szép, mint amit kaptunk, de ízre legalább sikerült reprodukálni, az viszont csúcs volt, így néha majd neki fogunk veselkedni. 

dsc_2048_small.jpg

Hozzávalók:

Csokis lapok egyenként
- 6 evőkanál cukor
- 1 tojás
- 1 pohár tejföl
- 6 evőkanál liszt
- 3 evőkanál kakaó
- 1 kávéskanál szódabikarbóna

Diós lap
- 6 evőkanál cukor
- 1 tojás
- 1 pohár tejföl
- 6 evőkanál liszt
- 6 evőkanál darált dió
- 1 kávéskanál szódabikarbóna

Mákos lap
- 6 evőkanál cukor
- 1 tojás
- 1 pohár tejföl
- 6 evőkanál liszt
- 6 evőkanál őrölt mák
- 1 kávéskanál szódabikarbóna

Krém
- 1 l tej
- 7 evőkanál búzadara
- 25 dkg vaj
- 25 dkg porcukor
- 2 csomag vaníliás cukor


dsc_2047_small.jpg

Elkészítés:
A lapokat szépen egyesével elő kell készíteni és meg kell sütni. Ehhez először kézi mixerrel habosra kevertem a tojást, a cukrot és tejfölt, majd hozzáadtam a lisztet, aztán a külön-külön ízesítőket, a kakaót, a diót és mákot, együtt a szódabikarbónával. A tésztákat 20*30 cm-es sütőpapírral bélelt tepsiben kellene sütni, az enyém egy kicsit kisebb volt, így picit magasabbak lettek a lapok. 160 fokon, kb. 25 percig sült, de a magasságától sok függ, ráadásul én légkeveréssel, kettesével sütöttem őket, így a tűpróbázás fontos. A krémhez közben feltettem főni a tejben a darát, kevergetve felfőztem, majd hagytam hűlni, időnként átkeverve. Mellette a vajat a porcukorral és vaníliás cukorral habosra kevertem, ez is kemény munka volt. A habos-cukros vajat a kihűlt tejbegrízhez kevertem. Végül jött az összeállítás, a kép szerinti sorrendben: kakaós lap, egyharmad krém, mákos lap, krém, diós lap, krém, kakaós lap, hűtő, és a nehéz várakozás. 

dsc_2037_small.jpg

1 komment
Címkék: dió mák

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr918268382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cupcake364 2016.04.16. 20:56:01

Most lett kész, és az egész család imádta. Köszönöm a receptet! Nemrég találtam a Nosalty-n egy hasonlót, lehet onnan származik.
süti beállítások módosítása