CookTa

Sonkás sajtszószos tészta

2014. december 07. 17:38 - ko123la

Ez egy új kreálmány, és saját, azaz azon sajtszószon alapul, amit korábban tortellinihez csináltam. A lányom itthon volt egész héten betegen, egyik este volt erőm összecsapni neki valamit, hogy másnap rendeset tudjon ebédelni. Wow, ilyen finomat alig főztem még életemben, nem csak a tészták közül emelkedik ki, hanem a valaha-valaha toplistámon is igen előkelő helyen van. Frissen olyan gazdag volt, és olyan krémes... Mindenki rájárt, pedig akkor még nem volt összesütve, csak előkészítve másnapra. 

dsc_0343_small.jpg

Hozzávalók:
- 75 dkg fusilli
- 6-8 evőkanál olaj
- 5 dkg pármai sonka
- 5 evőkanál liszt
- 2 dl tejszín
- 4 dl tej
- 10 dkg ömlesztett gouda
- 10 dkg edámi
- 1 gerezd zúzott fokhagyma
- só, fehérbors, őrölt szerecsendió

dsc_0338_small.jpg

Elkészítés:
Az olajon átpirítottam az apró kockára vágott pármai sonkát (nem füstölt, csak szárított). Kiszedtem, a zsiradékon egy besamelt főztem: kicsit pirítottam a lisztet, még barnulás előtt felengedtem a tejszínnel és tejjel. Simára kevertem kézi habverővel, megfűszereztem, felforraltam, belekevertem az ömlesztett sajtot és az edámit, visszatettem bele a sonkát, és hagytam csendesen rotyogni egy kicsit. Ha túl sűrű, egy kis tejjel lehet hangolni. Ha utána még átsütjük a sütőben a tésztával, akkor legyen lazább, ha azonnal esszük, akkor lehet krémesebb. Már akkor nagyon megfogott, amikor a fűszerezés miatt kóstolgattam, nem véletlen, hogy a lábosból rendesen kipucolta a család a maradékot. Ha minden sajt teljesen elolvadt, és szép egyneművé vált az egész, akkor összekevertem a tésztával. Másnap nálunk a lányok még megszórták egy kis reszelt trappistával, és átsütötték, de ahogy emlékszem az esti ízére, szerintem nem kell, inkább frissen fogjuk enni legközelebb - mert nagyon is lesz legközelebb.

dsc_0341_small.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr906964869

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása