CookTa

Tárkonyos húsgombócleves

2013. április 21. 19:46 - ko123la

Úgy alakult, hogy rám esett a vasárnapi főzés. Nem volt sok ötlet, de sokat ettünk mostanában a standard levesekből, valami újat akartam. Ennek az ötlete már keringett bennem, kicsit szörfözgettem, hogy mások hogy csinálják, aztán főleg saját kútfőből nekiálltam.

DSC_0177_small.jpg

Hozzávalók:
A gombóchoz:
- 30 dkg darált hús (most éppen marha volt itthon)
- 1 zsemle
- 1 tojás
- 1 kis fej hagyma
- 1 gerezd fokhagyma
- 1 kiskanál majoránna
- só, bors, petrezselyem
A leveshez:
- egy csomag leveszöldség
- 1 közepes fej hagyma
- 2 nagyobb krumpli
- 15 dkg csirkemáj
- 2 dl tejföl
- 2 evőkanál liszt
- 1 kiskanál tárkony
- 1 kiskanál pirospaprika
- só, bors

Elkészítés:
A gombóccal kezdtem, a beáztatott és kinyomkodott zsemlét alaposan összekevertem az apróra vágott hagymával, a hússal és a többi hozzávalóval, majd félretettem. A leveshez a hagymát megpároltam egy kis olajon, jól felforrósítottam, és pirítottam egy kicsit a kisebb csíkokra vágott fehér- és sárgarépákat, zellert és karalábét, végül a feldarabolt májat, ami a végén nagyon feldobta a levest. Utána meghintettem egy kanál liszttel, tettem rá egy kiskanál paprikát, és felöntöttem vízzel (nem túl bő lére, de kell bele, különben nem lesz elég a gombócok megfőzéséhez). Felforraltam, megsóztam, borsoztam, beletettem a tárkonyt és a krumplit, és vizes kézzel kisebb gombócokká formálva beleszaggattam a levesbetétet. Lehalkítottam, és jó 35-40 percig főztem. A végén a liszttel kikevert tejföllel még sűrítettem egy kicsit. Elsőre nem volt benne krumpli, akkor főztem hozzá egy kis csigatésztát, és azzal tálaltam; másodszorra jobb volt a krumplival.

Szólj hozzá!
Címkék: tárkony

A bejegyzés trackback címe:

https://cookta.blog.hu/api/trackback/id/tr225238000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása